انتخاب درست شیوه پولیش کاری یکی از مهم ترین مسائل در انجام عملیات پولیش کردن خودرو به حساب می آید. چرا که انتخاب یک شیوه پولیش کاری صحیح و کارآمد، می تواند خروجی مطلوب و دلخواه را در طول زمان مناسب به همراه داشته باشد.
اما اگر این شیوه، صحیح و باتوجه به شرایط انتخاب نشده باشد، می تواند دوباره کاری به دنبال داشته و در نتیجه، حاصلِ مطلوب را برای شما به ارمغان نخواهد آورد.
ابتدا مقداری از مواد پولیش را روی بدنه اتومبیل قرار دهید. و بعد پنبه یا پد پولیش را روی پولیش گذاشته و شروع به مالش سطح مورد نظر نمایید.
حرکت را با کمی فشار و با سرعت یکنواخت و پیوسته انجام دهید.
می توانید حرکت را به صورت رفت و برگشت یا به صورت دایره ای انجام دهید.
اما باید بدانید هر نوع حرکتی را که درنظر می گیرید، چه رفت و برگشتی و چه دایره ای، تا انتهای کار به همان شکل و ثابت باید انجام شود.
بهترین نوع حرکت در شیوه پولیش کاری، حرکت عمود بر خراش های ایجاد شده می باشد، که با تغییر دادن جهت حرکت، کلیه خراش های روی بدن را می توانید کاملاً حذف کنید.
در حرکت چرخشی و یا همان دایره ای، اگر دستتان خسته شده است، می توانید آن را در جهت معکوس تغییر داده و پولیش کردن را ادامه دهید.
اگر قصد شما تنها ترمیم یک خراش سطحی است، حرکت را صرفاً در همان محدوده خراش انجام دهید و سطح کار را وسیع تر نکنید. ولی اگر میخواهید در شیوه پولیش کاری خود، بدنه اتومبیل را کامل پولیش کنید، این عمل را از یک طرف خودرو خود شروع کرده و کم کم به نواحی دیگر آن بپردازید.
عمل مالش پولیش را تا زمانی انجام دهید که مواد آن از روی بدنه خودرو کاملاً محو شود، و اگر لازم بود و احساس کردید در شیوه پولیش کاری کاملاً موفق نبودید، دوباره مقداری پولیش را روی بدنه قرار داده و پولیش کاری را با دقت و ظرافت بیشتر، مجددا تکرار کنید.
اگر خراش به وجود آمده بر روی خودرو بیش از حد عمیق است و با پولیش نرم نتوانسته اید به نتیجه دلخواه برسید و از پولیش نرم کاری بر نیامده، می توانید از پولیش زبر برای از بین بردن خراش های عمیق ایجاد شده کمک بگیرید تا خط مورد نظر کوچک و محو شود.
ولی باز متذکر میشویم که در این نوع شیوه پولیش کاری چون در روی سطح مورد نظر ماتی رنگ ایجاد میشود، بعد از آن باید مجدداً از پولیش نرم با دقت زیاد استفاده کنید تا نتیجه مطلوب شما حاصل شود.
پس از اینکه سطوح موردنظر را کاملاً پولیش کردید و کار به اتمام رسید، باید به وسیله یک حوله نرم یا دستمال مایکروفایبر، آثار چربی های به جا مانده را پاک کنید و یا اینکه اتومبیل تان را بشویید و با یک دستمال نرم آن را کاملا خشک کنید.
بهتر است از پولیش هایی استفاده کنید که حاوی کمترین میزان مواد چرب مانند پارافین یا سیلیکن باشند، زیرا این چربی ها بر روی خطوط و خش ها قرار گرفته و سطح آنها را می پوشاند و آسیب ها و خطوط زیر مواد چرب پنهان می ماند.
اما این خطوط و خش ها بر اثر شسته شدن، به مرور دوباره نمایان خواهند شد. پس بهتر است در شیوه پولیش کاری خود، از پولیش های فاقد مواد چرب استفاده کنید تا خش و خطوط کاملا از بین رفته و برطرف شود.
بهتر است برای این کار از افرادی مجرب و خبره کمک بگیرید.
در نهایت به شما پیشنهاد میکنیم که اگر در شهر تهران هستید، میتوانید برای پولیش کاری حرفه ای خودرو خود، به اتوکلینیک رضایی مجهز به پیشرفته ترین دستگاه ها در پولیش کاری رجوع نمایید.