در پست قبلی بعضی از عواملی که سبب ریپ زدن در خودرو بود را با هم بررسی کردیم. اما این مشکل می تواند در هنگام حرکت خودرو، موقع تعویض دنده و یا در زمان گرفتن هم اتفاق بیفتد.
در ادامه شما را با برخی دیگر از دلایلی که باعث بوجود آمدن این مشکل خواهد شد آشنا خواهیم کرد.
برای یافتن مشکلات اتومبیل مانند؛ ریپ زدن در خودرو باید با دقت بیشتری به کنترل قسمت های مختلف بپردازیم عواملی مانند:
مسدود بودن مسیر خروج دود هم باعث ریپ زدن خودرو خواهد شد. چون در این حالت دودهای به وجود آمده از احتراق، به سختی می خواهند از خودرو خارج شوند و اتومبیل را دچار لرزش می کنند، در این شرایط مسیر خروج دود را بررسی کرده و در صورت گرفتگی آن را برطرف کنید.
خرابی و ایراد در سیستم برق رسانی خودرو هم مشکلی است که سبب ریپ میشود. پس بهتر است سیستم برق رسانی را کنترل کرده و عیوب موجود در آن را برطرف کنید.
مشکلاتی که ممکن است در شمعها، وایر، کوئل و…. به وجود آمده باشند و همین طور با تعویض شمع ها که کارشناسان معتقدند هر ۳۰ هزار کیلومتریک بار باید انجام شود. چون عدم تعویض به موقع شمع ها سبب احتراق ناقص و در نتیجه ریپ زدن در خودرو خواهد شد.
ریپ زدن در بعضی مواقع در سرعت های بالا اتفاق میافتد؛ که علل متفاوتی دارد. اما مهمترین علت آن میتواند سوختن پلاتین باشد.
در این صورت شما می توانید با استفاده از یک برس زبر پلاتین های سوخته را تمیز و برطرف کرده و مجدد از آن استفاده کنید.
این در حالی است که پلاتین مجددا و با تمیز کردن آن قابل استفاده باشد.
اما اگر پلاتین به حدی سوخته باشد که با تغییر شکل مواجه شده باشد، در این صورت باید کلا پلاتین را تعویض کنید.
اما دلایل دیگری چون نداشتن اتصال محکم وایرها، ترک خوردن و سوختن سرسیلندر، تنظیم نبودن فاصله دهانه ی پلاتین و…. از دلایل مختلفی است که سبب ریپ زدن در خودرو و در سرعت های بالا خواهد شد.
برای تنظیم دهانه ی پلاتین می توانید با استفاده از فیلر آنرا تنظیم کنید.
وایرها را باز کرده و آنها را تمیز کنید و بر سر جای خود قرار دهید.
اتصالات داخلی دلکو را هم تمیز و محکم کنید.
اما اگر در زمان فعالیت موتور آب از اگزوز خارج می شود، احتمال دارد که واشر سرسیلندر سوخته باشد. در این صورت واشر سوخته را با کاردک و تینر از بین برده و کاملاً تمیز کنید و واشر سرسیلندر نو را با چسب مخصوص آغشته کرده و در سر جای خود قرار دهید.
اما اگر اتومبیل شما صرفاً در موقع عبور از سربالایی دچار ریپ زدن میگردد، به احتمال بسیار زیاد اشکال از صحیح نبودن فیلتر سوپاپ ها است.
در برخی موارد شاید مدار جرقه دچار مشکل شده و یا خراب شده باشد. پس مدار اصلی جرقه را کنترل کرده و اطمینان یابید که تمام اجزاء سیستم تمیز و خشک هستند و درست کار می کنند.
در بعضی شرایط هم وقتی که موتور به صورت کاملا محسوسی افت می کند، شاید اهرم گاز تنظیم نباشد. مطمئن شوید که تمام دریچه ی گاز با تمامی گاز پدال برابر است.
همچنین نشتی مسیر لولههای هوا، تنظیم نبودن دلکو، تنظیم نبودن اهرم گاز، کم بودن فشار کمپرسور و…. از دلایل ریپ زدن در خودرو می تواند باشد.