شما عزیزان تا چه حد با روکش نانو سرامیک خودرو آشنایی دارید و عملکرد آن را در اتومبیل تا چه حد موثر می دانید؟
در این پست می خواهیم در مورد این روش و روکش کردن رنگ بدنه خودرو مطالبی را عنوان کنیم که امیدواریم برایتان مفید باشد.
دوستان عزیز کماکان همراه ما بمانید تا در مطالب آینده هم بیشتر شما را با این فرایند آشنا کنیم.
این پوشش برای اولین بار توسط شرکت های تیونینگ برای خودروهای گران قیمت و لوکس مورد استفاده قرار گرفت و با پیشرفت فناوری درآن، بعدها به بازارهای عمومی راه یافت و قابل استفاده برای انواع خودروها گردید.
روکش نانو سرامیک خودرو لایه ای است که بین رنگ بدنه خودرو و محیط اطراف ایجاد میشود و در واقع نوعی مایع پلیمری است که مانند کاوری روی بدنه خودرو قرار می گیرد و لایه ای آبگریز یا هیدرو فوبیک را ایجاد می نماید.
این محصول وقتی روی بدنه اتومبیل قرار میگیرد؛ طوری با آن ترکیب و هماهنگ میشود که تمام خط و خش هایی را که بر روی آن قرار گرفته ترمیم کرده و از بین میبرد و این خاصیت ویژه به دلیل ذرات بسیار ریز تشکیل دهنده آن است.
میدانید که رنگ خودرو با گذشت زمان و به مرور، در اثر آلودگی های محیطی و مسائلی مانند گرد و غبار، خاک، تابش اشعه فرابنفش خورشید، باران های اسیدی، قرار گرفتن باقی مانده حشرات و فضولات آنها بر روی رنگ و… براقیت و شفافیت خود را از دست می دهد.
رنگ درخشان و شفاف خودرو همواره زیبایی و جلوه خاصی را به آن خواهد داد و همه افراد، به خصوص کسانی که علاقه خاصی به اتومبیل دارند؛ به این موضوع بسیار اهمیت میدهند.
در گذشته برای این منظور از پولیش کردن خودرو استفاده میکردند که به پوشاندن این خط و خش ها کمک میکرد؛ اما امروزه این پدیده، یعنی روکش نانوسرامیک خودرو با قابلیت هایی که دارد جایگزین روشهای قبلی شده است.
چون نانو سرامیک به صورت دستی بر روی بدنه خودرو انجام شده و کشیده میشود؛ کار زمان بری است و نیاز به تخصص و مهارت بسیار زیاد و خاصی هم دارد که کار هرکسی نیست و باید انجام آن را به افراد متخصص و مجرب سپرد.
این پوشش سرامیکی به بدنه خودرو ایمنی و درخشش بادوامی خواهد داد و بعد از قرار گرفتن بر روی رنگ بدنه، جلوه و جلای خاصی را به آن خواهد بخشید.
اما شاید این نکته ذهن شما را به خود مشغول کند که روش های دیگری هم برای این کار وجود دارد؛ مثلاً واکس زدن و یا پولیش کردن بدنه خودرو؛ پس چرا ما باید از این روش برای روکش کردن و شفافیت در رنگ بدنه، استفاده کنیم؟
یکی از روش های متداول برای حفظ درخشندگی و زیبای بدنه خودرو واکس بدنه و پولیش کردن آن است؛ اما هر کدام از این روش ها دارای مزایا و معایبی است.
از معایب واکس زدن نسبت به سرامیک کردن بدنه، باید عنوان کنیم که یکی از مشکلات واکس، زود فرسوده شدن آن بر روی بدنه خودرو است.
یعنی بعد از گذشت مدت زمانی نسبتاً کوتاه واکس دیگر آن شفافیت را نداشته و باید دوباره مورد استفاده قرار گرفته و بدنه را مجدداً واکس بزنیم.
مشکل دیگر موقتی بودن آن است؛ ممکن است یک خودرو در طول یک سال برای چندین بار نیاز به واکس مجدد پیدا کند که در این صورت باید هزینه دوبارهای را پرداخت کنید.
اما با استفاده از روکش نانو در خودرو حداقل برای چند سال نیاز به هزینه مجدد برای انجام این کار نخواهید داشت.
از معایب دیگر واکس بدنه خودرو این است که به مرور زمان و در اثر عوامل محیطی و آب و هوایی، فضولات پرندگان، عوامل شیمیایی و اسیدی و… فرسوده خواهد شد در صورتی که نانو در مقابل این صدمات و آسیبها مقاوم بوده و از استحکام و دوام بالاتری برخوردار است.
اگر در پست های آینده با ما همراه باشید در مورد مزایا و معایب روکش نانو سرامیک خودرو صحبت خواهیم کرد.